Wednesday, August 3, 2016

Hõissa, aasta reklaamiagentuuris!

Täna täpselt aasta tagasi alustasin toimetajana CU-s oma esimest tööpäeva. Kui ma Tartust üksinda Tallinna tulin, polnud mul siin ei kodu ega sõpru (üksikute erandiga), ning töö andis mulle mõlemad. Kui ma ülikooli läksin, poleks ma eluski arvanud, et satun kunagi tööle reklaamiagentuuri, aga siin ma nüüd siis olen. Klaasist hoone neljandal korrusel, mis on täis nutikaid disainilahendusi, seinavaipu, maale, mannekeene, plakateid, tõukerattaid, kutsikaid, lauajalgpalle, väikeseid lapsi ja suuri staare. Sellest tööst on tõepoolest saanud mu teine kodu ja suurim armastus. Miks?

1. Siin elab usaldus. Ma olin alles CU-sse jõudnud, uus, noor ja varasema reklaamiagentuuri kogemuseta, arsenalis vaid filoloogia magistrikraad ja valmisolek kõigeks. Ometi nägin juba esimesest päevast, kuidas siinsed inimesed üksteist kuulavad ja teiste soovitustega arvestavad. Kõik on oma ala spetsialistid ja teavad, et kõik ümbritsevad inimesed on seda samuti. Igaüks on mingis asjas hea ja pädevuste ühendamine loob tugeva meeskonna. 

2. Siin elab (loome)vabadus. Ükski asi ei ole üleliia kummaline. Inimese jaoks, kes on end kogu aeg tundnud ühiskonna jaoks liiga veidra ja sobimatuna, on see ideaalne keskkond. Kõik on fantaasia ja looming. Siin on ühel päeval mootorsaed, hiiglaslikud mõõdulindid ja maskotid, teisel päeval modellid ehteid näitamas või kuulsad kirjanikud sulle kaabut kergitamas ja lauajalgpalli mängimas. Kõik on kunst.

3. Siin elab motivatsioon. Kõik siinsed inimesed on oma ülesannete nimel valmis minema Lihavõttesaareni ja tagasi. Nad on tõelised töönarkomaanid, kelle jaoks pole mingi probleem vajadusel töötada ka puhkepäevadel või siis, kui issanda päike on ammu loojunud ja koristaja püüab hilja peale jäänud entusiasti laua alt prügikasti kätte saada. Õppisin juba varakult, et välja paista on raske, sest kõik mind ümbritsevad inimesed on perfektsionistid ja täielikud oma ala superstaarid, aga teisalt on see äärmiselt inspireeriv ja motiveerib kogu aeg ainult edasi minema. 

4. Siin elavad variatiivsed keeleülesanded. Ma saan tekste kirjutada, tõlkida, korrigeerida ja toimetada. Mulle tõesti meeldivad need vigade avastamise hetked ja võimalus vigu parandada, midagi kohe ja nähtavalt paremaks muuta. Hetked, kui pähe tuleb mõni hea sõnastus või tõlkeprobleem leiab lahenduse. Keelemängud, teistele teadmiste jagamine ja ise kogu aeg uute teadmiste saamine. 

5. Siin elavad head inimesed. Nende eest olen kõige enam tänulik.

2 comments:

Janari said...

Siis on ju ÜLI-MEGA-SUPPER HÄSTI, et Sulle su töö ja töökoht meeldivad!!! :D (Y) and keep going! ;)

M-L M said...

Ikka, edasi, kuniks bensiini jätkub :)