Friday, January 18, 2019

Kellele ma alati NOPE panen ehk natuke Tinderist

[Selle postituse eesmärk ei ole jagada vastassoole mingeid universaalseid õpetussõnu selle kohta, kuidas Tinderis kõige edukamalt naisi skoorida. Ma ei püüa neid ridu kirjutades (Tinderi) maailma muuta või esindada kõigi seda rakendust kasutavate suguõdede arvamust. Lihtsalt ühel päeval lõi mulle pähe, et huvitav oleks kirja panna, mille järgi ma Tinderis oma JAH/EI hinnanguid olen andnud ning inimeste pilte paremale-vasakule loopinud. Olgu enne veel öeldud, et mu usk selle rakenduse efektiivsusesse on täis skeptitsismi, hoolimata asjaolust, et seda mõnikord kasutan. Ilmselt oleneb kõik sinu eesmärkidest, aga arvan, et enda ellu tõeliselt sobivate inimeste leidmiseks on ka paremaid viise, kuigi vahel võib vedada. Aga täna me sellest ei räägi. 

Läheme hoopis omaduste juurde, mis minu maailmas tagavad Tinderi-mehele automaatselt punase kaardi.]

1. Mees, kelle piltidel figureerib teine naine. See on sinu profiil kohtingurakenduses, millega püüad naisi leida. Kui sa ikka kolmel pildil neljast mingi teise tšikiga ameled ... kuhu need uued südamedaamid veel peaks sobituma? Kui selle eesmärk on endast ihaldusväärne mulje jätta, siis minuga ei toimi. Ma olen võitleja tüüpi ja mul pole mingi probleem pidada lahinguid mehe pärast, kes on enda headust ajaga tõestanud, juhul, kui asjaolud seda soosivad. Aga ilmselt pole ma ainus naine, kes ei viitsi võidelda mehe pärast juba siis, kui pole temaga veel ühtki sõna vahetanud. 

Ma olen mõne tüübi profiilipiltidel reaalselt nende pulmafotosid näinud :D Nagu ... miks :D?

2. Palja torsoga selfie / jõusaalipildid. Ma saan aru, et Tinder on suures osas rakendus ... noh ... füüsilise läheduse saamiseks ja selle juures on (paljas) keha väga tähtis. Et oleks ikka näha, milline kaup on. Laada parima veise valimisel vaadatakse ju ka rühti ja hambaid ja kõike muud. Ja no kui sellise poolalasti jõusaalipildi paned, siis on ikka näha, et käid trennis ja. Ilusaid kehasid on tegelikult alati ilus vaadata. Mis siis mu probleem on? - Mõte, et keegi on sellise pildi pildistanud. Oodanud, kui jõusaalis (või riietusruumis) veidi vaiksem hetk on, peegli ette läinud, rinna paljastanud, seal jõulise poosi võtnud ja klõpsinud seeria pilte, millest hiljem kõige musklisem valida. Minu jaoks seostub selline asi liigselt edevusega, mis võiks hädapärast sobida naistele, aga mitte meestele. Meie seas on mehi, kes käivad jahil, ehitavad maju, parandavad torusid, võitlevad sõdades, kasvatavad üksikisadena lapsi ja teevad teaduslikke avastusi ning siis on need tüübid, kes võtavad peegli ees paljaks ja jäädvustavad kümnete järjestikuste fotodega oma paljast keha, et seda uhkusega potentsiaalsetele naisekandidaatidele presenteerida.
Ma võtan rõõmuga vastu kõik sinu jõusaalipildid, kui me omavahel juba lähedasemates suhetes oleme, aga selle sekundi jooksul, mil ma Tinderis otsustan, tähendab kogu eelnev jutt, et asi kulmineerub automaatse NOPE'iga. 

3. Pildid autos / auto ees / peal / kõrval. Kõige tüüpilisemad on muidugi autoroolis tehtud pildid. Jättes kõrvale tõsiasja, et autot juhtides ei peaks mõistlik inimene ehk ennast jäädvustama, tunduvad need pildid sulaselge ülekompenseerimisena. Autos tehtud fotod ütlevad, et sul endal pole just paljuga hiilata: AGA! Sul on auto. Justkui see oleks mõjuv argument kellegi suurepära kasuks. Ma kujutan ette, kuidas sellised tüübid omakeskis räägivad et "Õu, ühte jummala pandavat tšikki nägin eile Tinderis, aga ei mätšinud." Ja siis teisel tüübil on nagu et "Sul see autopilt ikka oli vä?". Kusjuures neid autopilte on nagu nii. Kuradi. Palju. Kui mind autod huvitaksid, siis ma ei oleks Tinderis, vaid Rally Estoniat vaatamas. Üldiselt käib nende autoreklaamijate kohta rahvatarkus, mis ütleb, et 70-grammise vorstijupi pärast pole mõtet tervet siga pidada.
4. Hüüdnimi / nime esimene täht / valenimi. Tinderi kasutamine vajab mingil määral julgust. Vale või mittetäieliku nime kasutamine tähendab, et sul pole seda. Sa kas: a) oled tegelikult suhtes ega soovi vahele jääda või b) kardad kolleegide/sõprade/tuttavate/pereliikmete hinnangut. Mina ei karda ja ma arvan, et mees võiks olla naisest julgem, mitte vastupidi.

5. Võltspildid / pildid, kus isik pole tuvastatav. Üsna sama teema, mis eelmise punkti puhul. Midagi kahtlast on toimumas ja mul puudub igasugune huvi sellest osa saada.

6. Lapskontod. Sa ütled, et oled 28 ja näed välja nagu 12-aastane, kes pole veel kunagi enda küljes habet näinud. Nice try :D
7. Sõbrannade (endised või praegused) mehed / ekside sõbrad ja teised, kelle puhul loeb ainult see, kes nad inimesena oma rolli poolest on. Selgitused on vast üleliigsed. 

8. Rohkete kirjavigadega profiilid. Ma ei eelda absoluutselt, et keegi peaks oma kirjelduses Shakespeare'i sonette tsiteerima, aga see, kuidas inimene kirjutada oskab, ütleb tavaliselt ta intelligentsi kohta nii mõndagi. Mõni koma siia-sinna on okei, aga kõik need "svaipi paremale ja ma näidan sulle misukune on õige kohtig ;)" tutvustused ei mõju sugugi erutavalt.

9. Fakisõrme näitamine. Ma ei saa jälle aru, miks see nähtus nii levinud on. Kas see, kui inimene kohe alguses kellegi žestiga per**e saadab, peaks temast kuidagi lahedama mulje jätma? Ma kujutan ette, et kui sellised inimesed töövestlusele lähevad, siis nad tõstavad ka tervituseks rõõmsalt keskmise sõrme püsti: "Tere, hea tulevane boss, mina olen Viljar ja tõmba õige nah***!" 

10. Alkohol / suitsetamine piltidel + rohked klubipildid. Luuletajana satun väga tihti seltskondadesse, kus tarbitakse rohkelt alkoholi ja tubakat, aga Tinderi puhul tuleb jällegi mängu see endast esindusliku mulje jätmise faktor. Okei, sa oled reede õhtul sõbraga baaris ja te joote õlut, armas, aga siis järgmisel pildil oled juba suuremas seltskonnas, viinad laual, kolmandal tõmbad vessarit ja neljandal poseerid käpad püsti Venuse fotograafile. Kõik saavad aru, et sa oled lõbus ja seltskondlik ja sulle meeldib lõõgastuda, aga asi on selles, kui me oleme kolm korda sinuga peol ära käinud, hakkab mul igav ja need fotod lasevad arvata, et sul muid oskuseid väga polegi. Ma ei tauni alkoholi ega suitsetamist sugugi, aga jälle, kui sa ei suuda isegi alguses head muljet jätta ja valida oma kõige esinduslikumateks piltideks sellised, kus sul koni ees või viinapudelit taustal ei ole, siis on see üsna heaks vihjeks sellele, millise inimesega tegu ja mida edaspidi oodata võib. 
Leia pildilt kolm asja, mis võivad ühele kandidaadile Tinderis saatuslikuks saada

Tahan veel kord rõhutada, et kindlasti leidub naisi, kes üles tõstetud fakisõrmede ja autopiltide peale käima lähevad, nii et selle suuna esindajatel ei tasu antud postitusest heituda. Aga loodetavasti tõi see pisut valgust ühe täiesti tavalise noore daami svaipimispsühholoogiasse. 

No comments: