FÜÜSILINE VORM
Jalgrattasõiduga
on otseselt võimalik oma füüsilist vormi parandada. Sõitmine annab juba
iseenesest lihastele tööd, aga mitte ainult. Kui elad kortermajas ja hoiad
ratast esikus, tuleb enne teekonda ratas treppidest alla kanda ja hiljem
uuesti üles, seegi on päris korralik trenn, kui seda iga päev teha. Lisaks
mõjub rattasõit kasulikult südamele. Bussiga sõites saad ehk mõnikord vaid
vanemate daamidega istekohtade pärast võidelda, kuid ma kahtlen, et keegi seda
oma füüsilise vormi tuntavaks parandamiseks regulaarselt teeks (see oleks ühiskonna
jaoks päris murettekitav). Muidugi võib ju öelda, et pool tundi bussis seismine
on ka teatud sorti trenn – ja ma tean hästi seda tunnet, kui raske on rahvast
pilgeni täis bussis vaid mõlema jala suurtel varvastel seista. Ekstreemsustesse
laskumata aga tundub, et selles kategoorias võidab velotamine.
HIGI
Võtame siinkohal kaks ekstreemset juhtumit: pikk jalgrattasõit vs. rahvast täis
buss. Pikalt jalgrattaga sõites oled enda higiga kaetud. Rahvast täis bussis
oled kellegi teise higiga kaetud. Ma vist valiksin pigem esimese variandi. Ilma
ekstreemsusteta tundub olukord suhteliselt võrdne, vähemalt minusuguste jaoks,
kelle sõitvast rattast inimesed ka vahel edukalt mööda sörgivad :D Velo.
RAHA
Jalgratas nõuab harva mõnda ühekordset investeeringut, üldiselt on sellega ringi
kulgemine tasuta. Bussisõit nõuab ikka korralikult seda va rahapoissi. Velo.
RIIETUS
Rattaga sõites pole kuigi mõistlik väga lühikest seelikut kanda. Natuke pikema seelikuga saab
hakkama, kui kasutada kunagi seal Facebooki Virginia Woolfi feministide grupis
õpetatud tehnikat, mis sisaldab endas seeliku patsikummiga paigale
fikseerimises. (Huvilistele võin selle video saata.) Platvormkinga tald võib
kodarate vahele kinni jääda ja sa võid pea vastu lenkse ära lüüa, mis on
äärmiselt piinlik (been there), nii
et madalad jalanõud on soovituslikumad. Kui suundud mõnele banketile või lähed
teatrisse, siis võib rattale sobilik rõivastus röövida paraja annuse glamuuri,
nii et bussiga sõites on riietumisvõimalused kahtlemata avaramad. Buss.
SOENG
Hea õnne korral jääb pärast bussisõitu alles vähemalt aimdus sellest, milliseks
sa oma juuksed hommikul konstrueerisid. Rattaga sõites pigem mitte. Buss.
SÖÖK
Ratta peal on raskem süüa kui bussis. Õunaga saaks vast hakkama, aga
kartulisalatiga mitte nii väga. Buss.
PLANEET MAA
on tänulikum, kui sõidad jalgrattaga. Velo.
PLANEET MAA
on tänulikum, kui sõidad jalgrattaga. Velo.
MUUSIKA
Rattaga sõites kuulad enda muusikat. Bussiga sõites kuulad tihti veel 3-4
inimese muusikat, mis tähendab, et segunevad Rammstein, One Direction, Ellie
Goulding ja paaniflöödid. Mulle meeldivad Serj Tankian, Scars on Broadway, Lana del Rey, Alice in Chains ja Marilyn Manson, nii et selle koha pealt sõidan parem rattaga. Velo.
PAGAS
Kui su rattal pole pakiraami, siis ei saa sa lõpmata palju asju endaga kaasa
võtta. Bussile uha peale, palju kulub ja kätte mahub, muidugi võivad
kaasbussilased su poole toa kaasavõtmise suhtes vahel mõningast frustratsiooni
välja näidata. Buss.
KIIRUS
Umbes sama, arvestades bussi ootamise aega, peatustes peatumisi ja seda, et
buss ei vii alati täpselt õigesse sihtkohta, vaid sinna tuleb veel jalgsi edasi
minna. Jäägem aga siiski selle teooriaga linna piiridesse. Üldiselt tundub, et
mida väiksem on distants, seda kiiremini saab kohale rattaga ja mida pikem,
seda kiirem on buss. Ma ütleks, et on mitmeid erandlikke juhtumeid ja
kriteeriume, mida arvestada (näiteks see, kui oled väga aeglane jalgrattur), aga olukord tundub siinkohal suhteliselt võrdne.
MOBIILSUS
Vahel on vaja öösiti kuhugi sõita või kusagilt tagasi saada. Rattaga pääseb
liiklema igal kellaajal, bussid enam pärast 00-i millegipärast ei sõida. Nii mõnigi kord annab ratas transpordivahendina rohkem vabadust, aga:
teisalt, kui arvestada ilmastikku,
siis bussid sõidavad ka talvel, vihma, jää ja pakasega, tingimustes, kus
rattaga sõitmine ilmselt nii vahvana ei tundu. Seega ütleks, et mobiilsuse
seisukohalt on asi võrdne.
MEELERAHU
Rattaga on see oht, et pätid võivad selle ära varastada. Muidugi võidakse ka
buss varastada, aga tõenäoliselt see sind nii palju ei mõjutaks kui su isikliku
armsa ratta varastamine. Buss.
Ennäe, kiire kalkulatsioon näitab, et jalgratas ja linnaliinibuss on võrdsed liiklemisvahendid, mille valimisel tuleks lähtuda mingil kindlal hetkel olulistest aspektidest, nagu vajadus hea välja näha, öösel kell 3 linna teisest otsast koju pääseda, raha kokku hoida või oma tervist parandada.
Ohutut liiklemist!
Ennäe, kiire kalkulatsioon näitab, et jalgratas ja linnaliinibuss on võrdsed liiklemisvahendid, mille valimisel tuleks lähtuda mingil kindlal hetkel olulistest aspektidest, nagu vajadus hea välja näha, öösel kell 3 linna teisest otsast koju pääseda, raha kokku hoida või oma tervist parandada.
Ohutut liiklemist!
No comments:
Post a Comment