Sunday, May 17, 2015

Rubriigist "Loomasõbra unistused"

Mulle meeldiks nii väga, kui satuksin kunagi suhtlema ühe erilise lihasööjaga. Me tutvustaksime üksteisele oma põhimõtteid. Räägiksin talle, mida lihatarbimine teeb keskkonnale ja loodusele. Ma räägiksin kõigest sellest, mida lihatööstuses loomadega tehakse. Sellest, et vabrikufarmides on palju hullemaid asju kui surm. Ja et loomad peavad neid asju iga päev kogema, olemata selles ise vähimalgi määral süüdi. 

Ma räägiksin talle nii palju, kui tean. Ja siis, selle asemel, et küsida: „Mis sul viga on?“ või „Miks sa selliseid asju pead rääkima?“, selle asemel, et öelda: „Porgandil on ka tunded“ või "Kui sa lehmi ei söö, siis vallutavad nad maailma"...
Selle asemel oleks ta siiras hämmelduses. Ta muudkui küsiks, kuulaks, mõtleks kaasa ja pomiseks viimaks:


„Issand... Mul polnud aimugi.“ 

8 comments:

Arlu said...

Kõige parem oli "kui sa lehmi ei söö, vallutavad nad maailma..." :D

ausaltöeldes, ma tahaks seda isegi näha ! Ikka parem kui Puutini sõjad

Aga eile kohtasin head pilti hea loosungiga.
"salatil on ju ka tunded, nahui sa ta tapsid?! Söö kive ja keegi ei kannata(va.sina ise)!"

Aga jah, see vastasseis taimtoitlaste ja liha-sööjate vahel, ma usun et seisab veel kaua kaua :/. Aga unistus on tore asi, mis kunagi võib täituda :). Enne pead sa muidugi minust jagu saama tupsu :P

M-L M said...

Ei, seda maailma vallutamise asja vahel ikka öeldakse. Rohkem küll sõnastuses, et lehmade arvukus läheks liiga suureks, kui neid toidu saamiseks ei tapetaks.

Sellised loosungid püüavad olla tabavad, samas ei tajuta, et need pole kuigi originaalsed (rääkimata sellest, et need pole tõesed). Öelda võib ju kõike, ma võin ka näiteks öelda, et piimahambad suudavad klorofülli toota. Samas selleks, et sind tõsiselt võetaks, peaks ikka usaldusväärseid fakte esitama.

Sa oled alati neis asjus väga mõistlik olnud, kiitus sulle selle eest :)

Arlu said...

Olles suhtes Taimtoitlasega, on mul lausa kohustus pingutada olla Mõistlik :D

M-L M said...

Sa oled taimetoitlasega suhtes, misasja, kellega :D?

Arlu said...

ma mõtlesin minevikuvormis seda, neiu :D!

M-L M said...

Ma juba lootsin, et su naistemaitse ongi taimetoitlased, et kõik järgmised valid ka selle põhimõtte järgi :D

Aga mul on hea meel, et asju sellisena näed. Püüan siis vastutasuks sinu suhtes ka mõistlik olla, kui mu kõrval seakooti järad :S

Arlu said...

ma ei leia et oleks põhjust sinu kõrval seakooti järada :D:D

M-L M said...

okei, saab kergemalt hingata