Tuesday, September 20, 2016

Kadestusväärsete paksude maailm

[Tähelepanu! Järgnevas postituses esineb erinevatele mõtteviisidele provotseerimist ning autori kogemusest tingitud subjektiivsust.]

Me elame maailmas, kus paksudele inimestele pole viisakas julma tõtt näkku konstateerida, millegipärast tehakse seda aga peenikeste inimestega kogu aeg. Ma saan muidugi aru, et tänapäeva ühiskond soosib saledust ja kui mulle öeldakse, et ma olen kõhn, siis ootab suur hulk inimesi võib-olla just seetõttu, et võtaksin seda komplimendina. 
Aga vaatame nüüd asja lähemalt. Kellegi keha kommenteerimine ei ole laias plaanis ilus. See on riskantne, kuna "Sa oled nii kõhn" ei pruugi alati olla positiivne ja "Sa oled nii paks" negatiivne. Kindlasti nõustuksid minuga inimesed, kes on püüdnud võib-olla juba aastaid juurde võtta. Mõni ütleks nüüd selle peale, et ei-ei, peenikesele "peenike" ütlemine on kompliment, sest kõik tahavad ju saledamad olla. Mina tahan, naabrimaimu tahab, järelikult tahavad kõik. Ja üldse, kes kurat üldse SOLVUB, kui talle öeldakse, et ta on sale? Nalja teete või? Mis paksude mõnitamine see siin on kogu aeg?

On palju inimesi, kes sooviksid olla paksemad ja imetlevad hoopis inimesi, kellel veidi rohkem rasva luudel on. Aga kas tõesti kujutaksite ette, et läheksin sellise paksema inimese juurde, keda kogukama keha pärast imetlen, ja siis ütleksin talle sellesama imetlusega, millega paksud vaatavad kõhnu, et oi, kui paks sa oled? Jätaks äkki iga inimese keha hindamise talle endale ja laseks kõigil olla just nii ilusad, kui nad end tunnevad.
Lõpetuseks üks natuke üle võlli näide sellest, mida öelda tahan. Ehk ei paksude ega ka peenikeste kehakaalu kommenteerimine pole okei ehk valik asjadest, mida mulle öeldud on ja mis võiks olla nende ekvivalendid kadestusväärsete paksude maailmas.

"Kas keegi on kunagi öelnud, et sa oled liiga peenike?"
"Kas keegi on kunagi öelnud, et sa oled liiga paks?"

"Kuule, sina pead küll telliskivi kaasa võtma. Väljas on nii tuuline, lendad minema."
"Kuule, sina küll paadi peale ei saa. See on nii väike paat, läheb põhja."

"Issand, kui kõhn sa oled."
"Issand, kui paks sa oled."

"Miks sa nii peenike oled?"
"Miks sa nii paks oled?"

"Mida sa sööd, et sa nii kõhn oled?"
"Mida sa sööd, et sa nii paks oled?"

"Issand jumal, söö ometi midagi."
"Issand jumal, ära söö nii palju."

"Ma peaks vist nädal aega söömata olema, et nii kõhnaks saada."
"Ma peaks vist nädal aega konstantselt sööma, et nii paksuks saada."

No comments: