Wednesday, September 23, 2015

Natsa taimetoitlase avastatud vegantooteid

Selle Bonduelle’i kastme leidsin siis, kui olin alles Tallinnasse kolinud. Kui oma köögikapi avan, vaatab mulle vastu ei rohkem ega vähem kui viis tühja sellesama kastme purki, mis on tekkinud sinna pooleteise kuuga. See ütleb vist, et mulle tõesti meeldib see kaste väga. Sisaldab see siis neid samu asju, mis sildiltki näha: paprikat, tomatit, šampinjone, maisi, punaseid ube, küüslauku... See Mehhiko kaste on igatahes veganitele sobilik, aga samas sarjas on ka teiste maade päraseid sarnaseid kastmeid, nt Itaalia ja Hiina oma, mille osas ma nii kindel pole. Neid pole ma proovinud. Mehhiko oma valisin algselt seetõttu, et see sisaldas kõige rohkem mulle meeldivaid asju, ja see osutus nii heaks, et pole olnud põhjust teisi proovida. Ma olen seda söönud riisi või makaronidega, aga kujutan ette, et see võiks sobida ka näiteks tatrapudru kõrvale.
Kui sul tõepoolest õnnestub leida purgisupp, mis ei sisalda liha, siis on peaaegu võimatu, et see ei sisaldaks samal ajal searasva. Pildil olev sõbrake on üks miljonist. Ükssarv keset lehmadega täidetud välja. Maitseb täitsa nagu hernesupp. Aga kui oled eelnevalt mitu poodi läbi kamminud, mitu riiulit ja mituteist purgisilti läbi uurinud, lootes midagi temasugust leida, ja siis lõpuks ta leidnud... See teeb nimetatud toote tarbimise veel hulk maad erilisemaks.
On igati rõõmustav, et veganlus kogub üha hoogu ja ka tervikuna mitte-vegan söögikohad on üha enam hakanud veganite peale mõtlema. Pildil olev roog pärineb kohvikust Must Puudel ja kujutab endast punase läätse suppi kookospiima ja röstitud Kreeka pähklitega. Sobib taimetoitlastele, veganitele, on gluteeni- ja laktoosivaba. Ainult et selle kõrvale toodi üks väike saiapäts ja võitükk, mis tõenäoliselt veganitele ei sobi. Aga äkki sobib? Kui järgmine kord seda Mustas Puudlis tellima satun, küsin üle. Või kui keegi seda varem tegema juhtub, öelge mulle ka!
 Nii paljud mu tuttavad veganid on Alpro sojajookidest rääkinud. Proovisin siis ka selle paljukiidetud vaniljemaitselise ära ja mine, kui hea see on! Mulle sojatooted muidu väga meeldinud pole ja ma ostsin selle paki, arvestades, et võib-olla seisab see jälle külmkapis seni, kuni halvaks läheb. No way Jose, pool pakki tarbisin magustoiduks koos müsliga ära, pärast mida olen seda aeg-ajalt lisaks noolimas käinud. Paki peal on veel kirjas, et see imeline toode sisaldab kaltsiumit ning B12-, B2- ja D-vitamiini.

***
Laevasadamas Rimi lähedal asub koht nimega Papa Joe’s, kust saab imehäid falafeli-vrappe. Taimetoitlastele sobivad need vräpid juba nii, nagu nad loomulikult vrapimeistritel tulevad, veganid peavad ütlema, et valget kastet ei pandaks. See maksab vaid 3 eurot ja on üsna gigantne teine. Kui Monsuga neid sealt kord ostsime, oli mul reaalselt tunne, et olen pool päeva veetnud seda vrappi süües :D

5 comments:

Helen said...

julgen arvata, et oled ka nende sojajookide fännklubisse astunud? :D

M-L M said...

jaaaaa, absoluutselt!

Helen said...

...kusjuures soovitan soojalt veel ühte toodet bonduelle'lt :
http://bonduelle.ee/tooted/konserveeritud-tooted/sampinjoniletso-delicate-500ml
ülihea asi!!!:) spicy variant on ka sellel, aga mahedam meeldib mulle rohkem :D

M-L M said...

Olen poes seda toodet näinud isegi, kunagi proovin ära :)

Teedeehitus said...

Head pildid ;)